۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۲۹

مروری بر تورهای دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان

سکوی قهرمانی در تسخیر رکابزنان پتروشیمی تبریز

سکوی قهرمانی در تسخیر رکابزنان پتروشیمی تبریز

تبریز – خبرگزاری مهر: بیست و هشتمین دوره رقابتهای تور بین المللی آذربایجان در شرایطی امروز چهارشنبه یکم خرداد استارت خورد که در27 دوره گذشته، تیم پتروشیمی تبریز و احد كاظمی عنوان پرافتخارترین تیم و ركابزن را در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مجموع بیست و هفت دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان، احد كاظمی دوچرخه سوار تیم پتروشیمی تبریز با كسب پنج عنوان قهرمانی و تیم پتروشیمی تبریز نیز با شش عنوان قهرمانی، در صدر پرافتخارترین ركابزنان این تور جای گرفته اند.

در این مطلب قصد داریم تا مروری بر دوره های بیست و یکم تا بیست و هفتم تور داشته و اشاره ای نیز به برگزاری دوره بیست و هشتم داشته باشیم.

در بیست و یكمین دوره تور بین المللی آذربایجان تیم های پتروشیمی، سوریه و عربستان اول تا سوم شدند و قادر میزبانی، احد كاظمی و حسین عسگری هر سه از پتروشیمی در جدول رده بندی انفرادی مقام های اول تا سوم را كسب كردند.

در دوره بیست و دوم این تور، تیم های آذربایجان شرقی الف، مركزی و آذربایجان شرقی "ب" بر سكوهای اول تا سوم قرار گرفتند و در رده بندی مجموع انفرادی رشاد عباس اف از جمهوری آذربایجان، زینال نوریزان از مالزی و فرهاد مختاری از آذربایجان شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بیست و سومین دوره تور نیز تیم های پتروشیمی، پیكان و ازبكستان به عناوین اول تا سوم دست یافتند و حسین عسگری و قادر میزبانی هر دو از تیم پتروشیمی و مهدی سهرابی از تیم مس كرمان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بیست و چهارمین دوره، تیم های پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد اول تا سوم شدند و احد كاظمی، حسین عسگری و قادر میزبانی هر سه از پتروشیمی تبریز عناوین اول تا سوم انفرادی را از آن خود كردند.

در دوره بیست و پنجم و در مجموع تیمی، پتروشیمی تبریز با 30 دقیقه اختلاف و با اقتدار و با مجموع زمانی 64 ساعت و 23 دقیقه و 18 ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و هراكلیون یونان دوم و سوم شدند.

قادر میزبانی در این دوره گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربود و با 21 ساعت و 22 دقیقه و 25 ثانیه در مجموع شش مرحله به مقام قهرمانی تور بیست و پنجم دست یافت.

امیر زرگری ركابزن ملی پوش تیم دانشگاه آزاد اسلامی و حسین عسگری ركابزن تیم پتروشیمی تبریز دوم و سوم شدند.

در بیست و ششمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان نیز تیم پتروشیمی تبریز برای چهارمین سال متوالی و پنجمین بار به عنوان قهرمانی رسید و تیم های NSP آلمان و MTN آفریقای جنوبی دوم و سوم شدند.

در مجموع انفرادی نیز مهدی سهرابی، حسین عسگری و قادر میزبانی هر سه از پتروشیمی تبریز سكوهای قهرمانی را تسخیر كردند.

در بیست و هفتمین دوره تور، تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز برای  پنجمین بار پیاپی و ششمین بار در تاریخ برگزاری تور، عنوان قهرمانی تور آذربایجان را از آن خود كرد تا نشان دهد با جوانان تبریزی می توان به قدرت های برتر اروپا غلبه کرد.

در رقابت های این دوره كه با حضور 104 ركابزن از 14 تیم خارجی و پنج تیم داخلی و در شش مرحله برگزار شد، تیم پتروشیمی تبریز با 69 ساعت و 40 دقیقه و 56 ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های دانشگاه آزاد و اندولسیای اسپانیا به ترتیب با 69 ساعت و 41 دقیقه و 45 ثانیه و 69 ساعت و 42 دقیقه و 41 ثانیه دوم و سوم شدند.

در مجموع انفرادی این دوره از تور خاویر رامیرز از اندولسیای اسپانیا با 23 ساعت و 12 دقیقه و 41 ثانیه در صدر ایستاد و عباس سعیدی تنها از دانشگاه آزاد اسلامی با 27 ساعت و 13 دقیقه و 24 ثانیه در رتبه دوم این رده بندی قرار گرفت.

امیر كلاهدوز از پتروشیمی تبریز عنوان سلطان كوهستان این دوره از رقابت ها را از آن خود كرد و حسین ناطقی از همین تیم با 24 امتیاز در صدر رده بندی مجموع انفرادی ایستاد.

تیم پتروشیمی تبریز در دوره های بیست و یكم، بیست و سوم، بیست و چهارم، بیست و پنجم، بیست و ششم و بیست و هفتم (پنج سال پیاپی) عنوان قهرمانی تور را كسب كرده است.

اکنون اما به نظر می رسد بیست و هشتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان متفاوت تر از دوره های گذشته باشد چون تور دوچرخه سواری آذربایجان به تور دوچرخه سواری بین المللی ایران (آذربایجان) تغییر نام داده و با یک رویکرد و چهره جدید خود را به جهان نشان خواهد داد .

امید است دست اندركاران برگزاری این دوره از تور با فراهم نمودن تمامی شرایط ایده آل ، زمینه ارتقا سطح فنی تور از 2-2 به 1-2 را فراهم نمایند تا این تور كه عنوان قدیمی ترین تور آسیا را یدك می كشد به عنوان تور نیمه حرفه ای آسیا نیز در اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری ثبت شود.

کد خبر 2061722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha